186 В&О – Повече за кечари

Усъвършенствани Йога Практики – урок 205
От: Йогани
Дата: Петък, 4 Юни, 2004 15:51

ТЕМА: В&О – Повече за кечари
За новодошлите се препоръчва четене от началото на архива, тъй като предишните уроци са предпоставка за този. Първият урок е “Защо е тази дискусия”.

В: Намасте.
Искам да те помоля да предоставиш снимка с ясно показани различните стадии на кечари. Твоето устно описание на кечари мудра е много сложно; все пак една снимка би улеснила разбирането (една снимка е ценна вероятно колкото 1000 думи!)
Някой, който е претърпял срязванията на френулума ми каза, че е имал трудности да говори ясно, след като езикът станал много дълъг – истина ли е това, според твоя опит? Освен това той каза, че елементите (петте елемента в тялото) станали небалансирани (не съм сигурен какво точно означава това, освен че не звучи добре). Твоето описание на кечари мудра е великолепно и несравнимо с описанията, които досега съм срещал. Благодарен съм ти за това.

О: В раздела за връзки на групата, за “кечари” има линк към изображение с напречно сечение на етап 3 на кечари. Ето го линка:
http://www.kriyayoga.com/english/on_your_wings/kecharimudra.htm

Не е необходимо да се подписвам под всичко написано, което съпровожда това изображение. Но както казваш, една снимка струва колкото 1000 думи. От това изображение е достатъчно лесно да се види как изглеждат четирите етапа на кечари въз основа на описанието им в урок 108 за кечари от усъвършенстваните йога практики.

Забележка: Виж също и скиците, които направих, публикувани в уебсайта на 17.11.2004. Те илюстрират кечари етапи 1-4.

Много постепенно, мъничко срязване (предпочитам тази дума пред прерязване) не удължава езика. То само постепенно го освобождава от това, да стои завързан за пода на устата и така езикът е в състояние да отива назад и нагоре. В урока по кечари посочих, че езикът вече е достатъчно дълъг, за да постигне всички етапи на кечари и как можеш да измерваш това за себе си.

Доенето или разтягането на езика го удължава, но не намирам, че това е най-доброто средство за постигане на кечари и самият аз съм правил това в умерена степен. Има истории за йоги, които са удължавали своите езици до степен да могат да докоснат точката между техните вежди отвън. Това не е необходимо. То е само поредната версия на екстремизъм в йога, което не подкрепям.

За първи път влязох в етап 2 на кечари преди 20 години и никога не съм срещнал каквото и да било затруднение с говоренето, преглъщането или нещо друго физическо заради него. Не бих казал обаче, че през цялото време беше съвсем лесно. Кечари съществено преподрежда вътрешните енергии и може би това е, което има предвид твоят приятел за петте елемента. Но това е естествено преподреждане, което води до много повече просветление в живота, а затова правим йога, нали?

Както при всички йога практики, от време на време може би е необходимо известно самоопределяне на темпото, за да се предпазим от твърде крайни временни енергийни дисбаланси, свързани с пречистването в нервната система. Кечари не се различава в това отношение. С времето енергиите се пренастройват към прогресивно по-високи нива на функциониране, което съответства на по-високи нива на духовно преживяване. Тогава можем да останем в кечари по време на седящите ни практики и след това, единствено с вълните на цялотелесно екстатично блаженство, идващи от кечари. Кой би отбягвал кечари когато това стане? Не и аз!

Кечари е дълго пътешествие, с много предизвикателства и награди по пътя и изисква много бхакти, за да се предприеме и извърши. Усилието си заслужава. То е важен аспект от нашето пътуване до просветлението. Можем ли да го правим без кечари? Вероятно. Не мога да кажа със сигурност, защото съм един от тези, които избраха да вървят по пътя на кечари и не знам къде бих се озовал без него. Със сигурност, до далеч по-малко духовно преобразяване, отколкото съм преживял.

Кечари е една от онези естествени духовни способности, които всички ние имаме. Когато дойде подходящото време, то се случва.

Гуруто е в теб.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *